Valuta för varje skattekrona!

Idag har Malmömoderaterna presenterat vårt budgetförslag.

Vi gör upp med den socialdemokratiska bidragslinjen som Liberalerna nu är med och fördjupar.

Istället satsar vi  250 miljoner på förstärkningar i välfärdens kärna. Malmös skolor måste ha tillräcklig resurser att ge Malmös ungdomar goda kunskaper, oavsett var i Malmö de bor.

Malmös äldre är de som en gång har byggt vår vackra stad. Socialdemokraterna tackar dem med en äldreomsorg som rankas som en av landets sämsta, ändå slåss de med näbbar och klor för att bevara det kommunala monopolet. Detta är ovärdigt. Samtidigt som vi föreslår att de äldre själva ska få välja den hemtjänst de anser är bäst, så tillför vi 100 miljoner till stärkt bemanning och ökad kvalitet inom äldreomsorgen.

I utanförskapets spår har en trygghetskris vuxit fram i Malmö. Hänsynslösa skjutningar och bombdåd avlöser varandra. Det räcker nu, den grova brottsligheten i Malmö ska krossas! Därför  föreslår Moderaterna en stor trygghetssatsning där ordningsvakter och fler kameror ska skapa trygghet på vara gator. Samtidigt föreslår vi en kraftigt utbyggd tillsynsverksamhet, så att vi kan slå undan benen för den svarta ekonomin som göder gängens verksamhet.

Skillnaderna är tydliga i Malmöpolitiken: Moderaterna genomför tuffa prioriteringar som gör att vi kan stärka arbetslinjen och välfärdens resurser, Socialdemokraterna och Liberalerna fortsätter den misslyckade bidragslinjen vilket innebär smygnedskärningar i välfärdens kärna.