Malmömoderaterna är ett parti för jobben, tryggheten och gemenskapen.

Malmö är inte min födelseort men sedan många år tillbaka är det mitt hem. Min resa hit var ganska kort. För många andra har resan varit lång och osannolik. Malmös mångfald har inneburit både möjligheter och svårigheter. Vi tänker aldrig blunda för samhällsproblemen. Samtidigt älskar vi Malmös stolthet, gemenskap och värme.

Arbetets ära byggde en gång Malmö. Ur svetslågorna från Kockumsvarvet tog Malmö form. I dag är Malmö en delad stad. Delningen är mellan de som får ta del av en hisnande utveckling och alla dem som står helt utanför.

Arbetslösheten är högst i Sverige. Här finns områden där fler går på bidrag än vad som går till jobbet. Ett starkt Malmö med en trygg och fungerande välfärd bygger på att människor går från bidrag till arbete.

Malmö är på många sätt en fantastisk stad men ingenstans i Sverige är samhällsproblemen lika allvarliga. Var fjärde elev lämnar grundskolan utan gymnasiebehörighet. Där skolan brister tränger sig utanförskapet in. Effekten av utanförskap är hopplöshet. Konsekvensen av hopplöshet blir allt för ofta kriminalitet.

För länge har politiker sett på och accepterat utvecklingen. Den tiden är förbi. Arbetarstaden behöver en politik som står på malmöbornas sida. En politik som ser potentialen i alla Malmös skolor. Vi vill bevisa att alla barn i Malmö kan lära sig läsa, räkna och skriva. Och visst tycker du som vi att alla ska få åldras tryggt och värdigt?

Malmömoderaterna är ett parti för jobben, tryggheten och gemenskapen. Vi söker ditt förtroende i valet på söndag.

Torbjörn Tegnhammar
Kandidat till Kommunstyrelsen ordförande